Pravidelná muzikoterapie
    Pravidelná muzikoterapie je určena pro třídy s žáky s ADHD, poruchou autistického spektra, Downovým syndromem a poruchou či problémem v chování. Podporuje vhodné projevení emocí, správné návyky práce s dechem a hlasem, upevňuje vztahy v kolektivu, učí děti naslouchat, lépe vnímat emoce své i ostatních, komunikovat, být kreativní a aktivní.
    Cíle jsou výchovné, vzdělávací, relaxační.
    Cena je 90 Kč na člověka v případě objednání na celý rok (minimální celková cena 2000 Kč). V případě objednání jen několika ukázek za rok je cena 100 Kč na člověka (minimální celková cena 2500 Kč).
    Vhodné pro děti od 3 do 7 let - věkově smíšené třídy.
    Trvání lekce cca 45 minut, max. počet žáků 25.
    Jedná se o 4 sady 10 příběhů na školní rok.
 
Témata
    
- inspirace knihou Ferda a jeho mouchy od autorů Scia
 
                - hlavní hrdina symbolizuje chlapce v předškolním věku
 
                - příběhy pojednávají o denních problémech dětí
 
                - děti vstoupí do role, mohou ovlivňovat děj, napovídat postavám
 
                - mohou si vyzkoušet následky rozhodnutí v bezpečném prostředí pomocí plyšových postav
 
            
            - Pozitivní žárlivost
 
                - Zvědavost
 
                - Trpělivost
 
                - Osamění
 
                - Strach
 
                - Přátelství
 
                - Smutek
 
                - Závist
 
                - Hněv
 
                - Stesk
 
 
        - obsahují mravní ponaučení, prožití příběhu na vlastní kůži
 
                - během příběhu zazní filmové a pohádkové písně či básně
 
                - interaktivní program, který dětem pomůže lépe si zapamatovat dějovou linku i postavy
 
                - zapojení dětí do příběhu umožňuje získat nový pohled a nové zážitky v důvěrně známých pohádkách
 
                - obsahuje naučné části o chuti, počasí a ročních obdobích, třídění odpadu a dalších aktuálních tématech
 
            
            - Jeníček a Mařenka
 
                - Popelka
 
                - Šípková Růženka
 
                - Tři zlaté vlasy
 
                - Budulínek
 
                - Dvanáct měsíčků
 
                - Smolíček pacholíček
 
                - Žabí král
 
                - Červená Karkulka
 
                - Zlatovláska
 
 
        - pověsti z Jihomoravského kraje s tradičními mýtickými postavami
 
                - lidová moudrost, lidové písně a říkadla s pohybem
 
                - kostýmy na míru, doprovodné hudební nástroje, tanec a práce ve dvojicích či skupinách
 
                - pomáhá budovat v dětech lásku k vlasti, přírodě a lidem kolem sebe
 
            
            - O založení hradu Boskovice
 
                - O vlčí jámě
 
                - Divoženky a jejich dar
 
                - Loupežníci u Černé Hory
 
                - O vodníkovi na Boskovském hradě
 
                - O ohnivém kostlivci
 
                - O hejkalovi
 
                - Čert a bába
 
                - Zkamenělá svatba pod loukou
 
                - O vodní víle ve Velkých Opatovicích
 
 
        - příběhy jsou zaměřené na rozvoj smyslů, vnímání i naslouchání
 
                - inspiraci čerpám z knihy Pohádky z iglú Jana Suchla
 
                - děti se seznámí s životem eskymáků, jejich domovem i tradicemi, lidovou moudrostí 
 
                - během příběhů zazní mé vlastní písně i písně českých autorů, které si děti snadno a rády zazpívají
 
            
            - O chlapci, který lidem vrátil slunce
 
                - Jak vznikla Venuše
 
                - O bratrovi a sestře
 
                - Kouzelný klobouk
 
                - O havranovi a misce
 
                - Setkání s trpaslíky
 
                - O člověku
 
                - Obr
 
                - Konec velkého šamana
 
                - Medvědí dráp
 
 
        - děti během roku procestují svět a seznámi se s jinými kulturami
 
                - hra na neobvyklé etnické hudební nástroje, zvuky přírody a přírodních materiálů
 
                - tématické písně, pohybové aktivity, hra na tělo
 
                - pozitivní pohled na odlišnosti, ponaučení, hudební propojení různých kultur
 
            
            - Září: Bubnujeme s indiány
 
                - Říjen: Westernové město
 
                - Listopad: Safari
 
                - Prosinec: Cesta k Betlému
 
                - Leden: Eskymáci
 
                - Únor: Severské země
 
                - Březen: Mexická hudba
 
                - Duben: Výlet na Orient
 
                - Květen: Rozkvetlé Holandsko
 
                - Červen: Cestování pouští
 
 
O mně
    
    Jmenuji se Růžena Koudelková. 5 let se aktivně věnuji muzikoterapii a dramaterapii jako OSVČ. Mými pravidelnými klienty jsou mateřské školy, základní školy, praktické školy, ústavy sociální péče, domovy pro seniory a domovy se zvláštním režimem v Jihomoravském a Pardubickém kraji. Studovala jsem Hudební vědu a Speciální pedagogiku se zaměřením na logopedii a surdopedii na Masarykově univerzitě a nyní studuji Muzikoterapii na navazujícím magisterském studiu a obor Sólový zpěv na konzervatoři v Olomouci. Projektem Muzikodrama jsem se zabývala ve své bakalářské práci s názvem Muzikodrama jako atraktivní cesta ke zlepšení komunikace, pozornosti a projevování emocí u dětí v předškolním věku.
    Hudbou a zejména zpěvem se zabývám od dětství. Sama jsem na sobě poznala a vyzkoušela léčivé účinky muzikoterapie, která mi pomohla překonat náročná období v životě a ráda se o tuto formu terapie dělím s dalšími lidmi. Mou školitelkou v oblasti muzikoterapie je PhDr. Markéta Gerlichová, PhD., u které jsem v uplynulých letech absolvovala všechny 4 kurzy a další workshopy, účastnila jsem se setkání členů asociace muzikoterapie v České republice a také supervizí. 
    Na Střední pedagogické škole v Boskovicích jsem zpívala ve sboru Voice band, hrála jsem v dívčím triu a recitovala. Píšu také vlastní básně a písně. Nyní zpívám v Brněnském akademickém sboru a studuji klasický zpěv pod vedením Mgr. Ivana Choupenitche, Ph.D. Pravidelně sólově vystupuji na oslavách, svatbách, workshopech, dětských dnech, firemních večírcích či slavnostech. 4. rokem vedu příměstské tábory v rodinném centru Motýlek ve Velkých Opatovicích a v rodinném centru Jasmínka v Brně.
    Odkaz na mou bakalářskou práci zde